1 - Friends

Jag ryckte hastigt upp mina ögon när jag hörde att det var något som pep, jag kollade runt om mig, la ett öga på klockan som stog på nattduksbordet.

"Fuck" Mumlade jag, jag steg upp, och gick in på toaletten och borstade mina tänder samt gjorde mina behov, sedan traskade jag vidare mot min enorma, helt onödiga Walk in closet, det är riktigt stor, jag fattar inte varför jag behöver en sån stor, och letade upp ett par blåa skinny jeans och en vit tröja, samt en matchande väska till allt det, sedan gick jag mot mitt sminkbord som stog längst ner och började sminka mig. Jag kollade mig själv i speglen.

"Detta blir bra." Sa jag för mig själv sedan sprang ut ur WICen och tog min mobil och sprang ner för att äta frukost, det blev två mackor och ett glas yoghurt, samt satte jag mig i soffan och kollade på svampbob, iknow lame, men jag har älskat svampbob sen jag var liten och har aldrig slutat kolla på det. Jag slängde ett öga på klockan som visade 08:11.

Jag la ner glaset som jag hade haft yoghurt i och gick mot hallen och tog på mina vita converse och min skinnjacka, sedan tog jag mina bil nycklar och sprang mot min överdrivna dyra bil, jag hade nöjt mig med en vanlig normal bil, men nej, det blev denna.

Jag körde upp mot skolans parkering och letade efter en tom plats, jag hittade slutligen en och tog tag om min väska och sedan hoppade ut och gick in i skolan. Jag kände alla blickar bränna i min nacke och dom sa något om mig när jag gick förbi, men jag ignorerade det, jag ska inte låta folk påverka mig, det var ju därför jag flyttade hit till Stratford.

Jag letade efter rektorns kontor, efter lite letandes hittade jag det, jag knackade på och efter några sekunder hörde jag `kom in´ jag gjorde som hon sa och tog tag om handtaget och öppnade dörren.

"Så du måste va Jessica Smith"

"Ja det är jag" Svarade jag en aning tyst, jag undra verkligen om hon hörde mig.

"Jag är Kristina Johnson" Sa hon och tog fram sin hand som en gest att jag skulle skaka den.

"Trevligt att träffas" Sa jag och log ett fejkat leende.

Hon pratade lite om olika folk, hur hon tycker att folk ska bli behandlade och om vissa lärare och sånt, mest sånt som jag inte bryr mig om, bara sa några enkla `ja´och några enkla `nej´. Jag brydde mig inte särskilt mycket ändå.

"Så här är ditt schema." Sa hon jag tog med glädje emot det, så jag kan slippa sitta här. "Och här har du penna och sudd, och historie böcker, och mitt skåpsnummer. Eftersom du har historia nu, så kan du lika bra komma och hämta resten av böckerna efter lektionen när du har rast."

"Ja, tack" Svarade jag henne och vände mig om och öppnade dörren.

"Och, om du behöver hjälp så är det bara att fråga någon elev eller lärare, tveka aldrig."

"Ja, jag ska komma ihåg det, Hejdå." Svarade jag, och stängde dörren till hennes rum. Jag tog upp schemat och letade efter rum 26, jag letade och letade tillslut så hittade jag det. Som tur hade vi inte börjat men det satt några elever som bara pratade, jag gick fram till läraren.

"Hey, eh. jag är ny här."

"Ja justdet, jag heter Alaric Saltzman." Han tog fram sin hand och jag tog den och skakade den.

"Jessica, Jessica Smith." Han log.

"Du kan sätta dig vid ett ledigt bord, sa han och pekade på ett bord, jag gjorde som han sa och satte mig på en av stolarna. Det började ringa in och det kom elever springandes in, dem sprang mot sina platser, det verkade som ingen ville sitta bredvid mig, eller så va vi så pass lite så det alltid var en 

som sitter själv, jag skakade av mig tanken, när en tjej kom in.

 

"Ursäkta mig." Sade hon och kollade runt, när hon såg mig brast hon ut i leende, hon satte sig bredvid mig.

 

"Hej.. Lexi." Sa hon fortfarande med ett leende på läpparna, vilket gjorde att det smittades av på mig.

 

"Jessica." Svarade jag.

 

"Såå, du är the new girl."

 

"Haha, ja jag gissar på det." Svarade jag och skrattade. Går redan rycktet att jag är ny här? Vi små pratade, och kollade upp ibland, genomgång, riktigt tråkigt, jag hållde på att somna många gånger.

 

"Så ska jag följa med dig till rektorn och hämta resten av dina grejer?" Frågade hon, jag log, jag kan inte fatta att redan efter en dag så har jag fått en kompis eller ja, jag vet inte om vi är kompisar men det känns bra.

 

"Visst." Sa jag enkelt och väntade på att lektionen var klar, så jag kan hämta mina grejer, jag hatar när det inte är ordning på sakerna, som när jag flyttade till Stratford för en vecka sen, flyttgubbarna bara la allt i ett rum och jag var tvungen att bygga allt själv, och i mitt enorma hus, eller om man ska kalla det hus vet jag inte, snarare mansion var ännu värre jag har inte tillräkligt med saker.

 

Men som tur hade jag en snäll granne som var händig och hade en snygg son, men tyvär så gick han inte i skolan utan han jobbade, vilket var synd annars hade vi nog blivit bra vänner.

 

Det ringde, och det menades med att lektionen var slut, jag och Lexi gick mot hennes skåp och la i hennes saker, jag tog upp lappen som det stog mitt skåpsnummer på, 254 hon tog lappen ifrån mig och drog mig i armen, men inte argt utan mer som `kom jag vet var det är´ så jag bara följde efter henne. Jag la i mina historie böcker, och stängde skåpet sedan gick vi mot rektorns kontor och hämtade resten av matrialen som jag kommer att behöva.

 

"Tack för du gör detta" Sa jag för att bryta tystnaden som föll över oss efter vi hade gått till rektorn.

 

"Det är lungt, jag har också varit ny och hade hoppas att någon gjorde detta för mig." Svarade hon. Jag nickade och gick mot skåpet, med Lexi bredvid mig.

 

Jag la mina saker i skåpet, helt plösligt började Lexi ropa på några. Emily, Caroline, dom log åt henne och sedan gick dom med snabb takt mot oss.

 

"Hey girls. Detta är Jessica, hon är ny.

 

"Heey" Sa alla i kör och kramade om mig.

 

"Hej" Svarade jag blygt och kollade runt mig. Blicken stannade på en otroligt snygg kille. Han hade perfekt käkform, fylliga läppar, otroligt sexiga ögon, snygg klädstil, men på ett sätt kändes det som jag kände igen han, men jag kunde inte sätta fingret på var.

 

"Aaah. Det är Justin Bieber" Sa Caroline som hon nu hette. "Otroligt snygg, men inget att ha. Han är en heartbreaker, trust me." Jag log mot Caroline.

 

"Varför känns det som jag känner igen han?" Frågade jag och samtidigt kliade mig i nacken, det är så jobbigt att man känner igen en människa men man vet inte vart man har sätt människan.

 

"Justin Bieber, du vet. Baby Baby Baby oooh." Sa Emily och vi alla började skratta, och det var just då det slog mig, Justin Bieber, han som var så känd, men sedan gick det i botten, jag var aldrig något galet fan eller något, lyssnade aldrig på hans musik, men jag har sett hans ansikte på tv och en låt på radio, för länge sedan, för många år sedan när jag bodde i Las Vegas.

 

"Ah, nu vet jag." Sa jag och kollade på mitt schema igen. Matte. "Har någon matte" Avbröt jag dom som stog och pratade om något tv program som jag inte har en aning om vad det är.

 

"Nej, jag har äckliga idrott." Svarade Lexi och Caroline och Emily hade Engelska, jag suckade och kramade om alla och gick mot Matte rummet.

 

"Hey, jag är ny här." Sa jag och läraren bara kollade på mig som, jag var dödsdömd eller något.

 

"Okej" Mumlade jag för mig själv och satte mig på en tom plats. Jag kollade runt omkring, vad det var för människor som fanns här inne. En pipig röst hördes i rummet, alla blickade frammåt. Åh. säg inte en sån finns här med, Jag kallar dom Prinssesa, med slavar. En sån finns ju alltid i skolor, men ändå jag hade hoppats på att det inte finns någon här, men varför hoppas det är alltid så.

 

Klockorna ringde och matte läraren började prata om ett prov som vi ska ha om två veckor, alla suckade, till och med jag. Jag log falskt mot henne när hon kom med papper som vi skulle ha och träna med, dörren öppnades hastigt och matte läraren, men som vi skulle kalla henne, Ellen vände sig om och med pipig röst.

 

"Justin Bieber, 7minuter försent. bättra på dig." Sa hon, och han mumlade något och sedan satte sig en bänk bakom mig. Jag kollade ner i pappret och började räkna ut talen som stog på pappert, men det gick inte, jag bara kände hur det brände i nacken, han stirrade på mig, jag vände inte huvudet, men jag är proffs på att snegla, och jag såg att han stirrade på mig. Jag suckade och lutade huvudet på handen och försökte som gott att få fram rätt svar.

 

-

 

Dagen hade rullat på ganska snabbt, jag hade sätt Justin några gånger i korridoren och haft två lektioner med han idag, och han kan inte sluta att stirra på mig, vilket är jobbigt. Efter skolan idag så har vi alla tjejer, jag, Caroline, Emily och Lexi bestämt att dom ska komma till mig och äta mat, det kommer nog bli roligt och lära att känna tjejerna.

 


 

Kort kapitel, jag vet men jag ville bara att ni skulle ha ut ett, och jag kommer skriva så mycket jag bara kan så ni kan få bra uppdatering, men om det är någon snäll som skulle vilja göra design till mig så blir jag jätte glad :D

 

 

 


Kommentarer
Haya säger:

Mer snälla!!
Kan nästa komma ut idag

2013-04-03 | 09:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback