Kapitel 8 - I'm Jessica Who Are You?

"Tack för du hjälpte oss hitta Justin, jag vet det måste vara svårt att göra så mot din bror." Sa han, han verkligen älskar Justin, jag såg det på han. Han var orolig i skolan och nu ser man på han. Han är glad att han har hitttat Justin. Eller rättare sakt det var jag som hittade han.

"Yeah." Svarade jag och vände mig om och gick in i huset. Och där mötte jag en oroligt Paul.

"Har dom skadat dig? är du okej?" Öste Paul på mig.

"Im fine." Mumlade jag och sprang snabbt ifrån han och stängde och låste dörren. Jag la mig i sängen. Och snabbt försvann in i drömmarnas land

 

 



"Jessica.. Kom igen." Skrek Paul på mig.

 

"Jag kommer chilla." svarade jag. Jag sprang ner från mitt rum och ner i hallen till Paul.

 

"Jag går ut till bilen och skynda dig. Du får inte komma försent." Jag nickade som ett svar. Jag har inte förlåtit Paul helt för de han gjorde med Justin. Men han är mitt kött och blod, hur mycket han har gjort för mig när mamma och pappa var elaka mot mig så kan jag inte vända mig emot han. Det går inte bara.

 

Jag kramade om Paul och sedan hoppade ut ur bilen och följde bilen med blicken tills jag såg att han hade kört ifrån skolans område. Jag log lite för mig själv och gick sedan mot "rökhörnan", jag drog upp en cigg ifrån min jackficka och tände den och kände nickokicken. Jag slängde den på marken och trampade på den och gick in mot skolan.

 

"Jessica." hörde jag Lexi ropa efter mig. Jag stannade och väntade in Lexi.

 

"Så, jag har hört ett ryckte. Du och Bieber" Fnittrade hon.

 

"Var har du hört de?" Frågade jag chockat. Vad är det för bullshit? Jag och Justin. No freaking way.

 

"Som jag sa ett ryckte. Jag vet inte. Är det sant då?"

 

"No way. Jag och Biebs. Kommer aldrig hända." Sa jag och bägge brast ut i skratt. Vilket skämt. Jag skulle aldrig kunna va med han. Han har inte ens sakt tack för jag räddade han från att bli brutalt mördad. Douche.

 

Jag gick mot matte lektionen och satte mig på min vanliga plats och väntade vänligt till lektionen började.

 

Det hade gått 15 min in på lektionen och dörren öppnas av rektorn. Jag hade faktsikt hoppas på att det var Justin. Jag vill bara veta om han är Ok. Eller bara få höra ett tack. men nej. Freaking rektorn.

 

Rektorn och matte läraren stog och viskade om något och kollade på mig lite då och då. Jag kollade ner i papert framför mig och låsades inte bry mig.

 

"Jessica. Kan du komma ut?" Frågade rektorn mig. Jag nickade och reste mig upp.

 

"Du får nog ta dina grejor med dig." Jag nickade ännu en gång och packade ihop mina grejor och gick mot rektorn. Undra vad hon vill mig som kan vara så allvarligt.

 

Jag satte nu på en stol i rektorns rum. Det var tyst. En pinsam tysnad, jag och rektorn i ett rum. Kunde inte bli mer pinsamare. Jag skulle precis öppna munnen för att fråga rektorn vad fan som pågår. Men dörren öppnades och in kom en rätt så ung man med skäggstubb och han såg inte så dålig ut heller.

 

"Förlåt för att jag kom lite försent. Problem med flygen." Ursäktade han sig och kollade ner på mig och sedan mot rektorn. Han satte sig i stolen bredvid mig och kollade på mig.

 

"Är det du som är Jessica?"

 

"Ja, jag är Jessica och vem är du?" Frågade jag, vad fan är det som pågår? Är han en psykolog som ska prata mig, bara för jag inte har varit i skolan på några dagar och helt plösligt min döda bror lever? Något stämmer inte.

 

"Jag är Scooter Braun."

 

"Jaha? Och?" Svarade jag kaxigt och suckade.

 

"Jessica. Det är Justin Biebers manager." Sa Rektorn. Seriöst. Vad fan är det som händer och vad vill han mig?

 

"Jag har hört att du umgås med Justin. Stämmer det?" Sa Scooter.

 

"Nej det stämmer itne." Jag umgås fan inte med Justin. Vad är det dom tror egentligen.

 

"Du har pratat med han? Varit i samma hus som han. Ljug inte säg bara om du har pratat med han."

 

"Ja jag har pratat med Justin. Jag har varit i samma hus som han. Vaddå?"

 

"Har han sagt något speciellt om något?" Sa Scooter, det var något pågång.

 

"Nej." Svarade jag enkelt. Det såg ut som han blev lättnad.

 

Jag blev utkörd, utan anledning.. Jag vet inte vad detta menas med men detta känns inte bra. Något kommer hända. Jag frågade om Caroline kunde köra mig hem, jag skyllde på att ajg inte mådde bra. Hon gjorde det, och sedan satte jag mig i min egen bil och körde mot Justins hus och hoppades på att han inte var hemma.

 

Jag knackade på dörren, hoppades på att Taylor skulle öppna. Vilket han gjorde.

 

" Hello beutiful" Sa han med ett brett leende. Jag suckade.

 

"Jag tror vi har ett problem."

 

"Vi har många problem." Skämtade han.

 

"Taylor" Röt jag. "Någon som heter Scooter Braun kom och pratade med mig om Justin." Jag såg hur han gick från oseriös till seriös. Han backade och pekade med händerna som en gest att jag skulle gå in. Jag gjorde det och satte mig vid köksbordet.

 

"Han frågade om jag och Justin har pratat och sånt." Sa jag. Medans Taylor tog ut dricka ur kylskåpet.

 

"Vad svarade du?"

 

"Att vi har pratat. För det har vi ju.."

 

"Något me...." Han Taylor säga innan Justin stormade in i köket.

 

"Vad fan gör hon här." Skrek han på Taylor och pekade på mig."Jag fucking sa till dig att jag inte ville se henne mer."

 

"Calm down." Sa Taylor lugnande.

Large

 

"Jag ska fan itne ta det lungt. Kör ut fittan." Röt Justin och kollade på mig. Jag kollade ner på golvet Sa han nyss fitta till mig?. Jag reste mig sakta upp och gick mot ytterdörren.

 

"Jess." Sa Taylor.

 

"Det är lungt. Jag ville bara säga det." Jag tog på mina skor. och öppnade dörren med jag kunde inte, någon höll fast den. Jag vände mig om och där stog Justin. Han som precis kallade mig fitta.

Large

"Vad skulle du säga." Frågade han

 

Jag kollade på Taylor, och han nickade.

 

"Någon Scooter Braun." Sa jag försiktigt.

 

"WHAT?" Skrek Justin och höjde handen. Som om han skulle slå mig. Jag kurade ihop mig och döljde ansiktet med mina armar som jag skulle skydda mig ifall han skulle få för sig att slå mig.

 

"Justin förfan. Kolla på henne. Ser du inte att hon är rädd. Låt henne va." Skrek Taylor på Justin och drog han ifrån mig. Jag öppnade snabbt dörren och sprang ut med massvis av tårar som rann ner från mina ögon.

 

"Jessica.. JESS." Skrek både Taylor och Justin. Jag har ingen aning vad som just hände. Han kallade mig fitta och skulle slå mig. Jag skulle aldrig flytta till Stratford, största misstaget i hela mitt liv.

 


 

Asså jag är så ledsen. Jag har bara haft så mycket i skolan och sånt. Men det kommer när det kommer och jag har inte sån stor skrivlust som jag hade innan. så...

 

Men nu kom det ett kapitel och Nu kom Scooter in i bilden och Justin blev ju skit sur när Jessica kom.. Vad kommer hända tror ni?

 



 


Kommentarer
Maria :* säger:

Meeeeer!! Hoppas din skrivlust kommer tillbaka. Puss <3

2013-04-28 | 23:09:11
Elin säger:

Hej, jag skriver på min första novell så snälla kolla in den om du vill, btw jätte bra skrivit! :)

Svar: Klart jag kommer checka in på din blogg :D Skulle vart bra om du hade skickat länken med?
None None

2013-04-30 | 22:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback