10 - It's not Justin

"Justin." Mumlade jag.

"Sssch. Sov" Svarade han. Vilket jag skulle göra. Jag var bara tvungen att göra en sak. Jag lutade mitt huvud upp och letade efter Justin. Vi stirrade varandra intensivt i varandras ögon. Han lutade sitt huvud fram och letade efter mina läppar. När han hittade dom så tryckte han sina perfekta fylliga läppar mot mina. 

 


 

Jag vaknade upp av att jag frös väldigt mycket. Fönstret var öppet och jag la i bara underkläder och ingen Justin som hållde om mig. Jag satte mig upp i sängen och kollade runt. Inget spår av Justin i mitt rum. Han måste ha åkt hem eller något. Jag gick upp och stängde fönstret och sedan gick vidare och fixade mig.

 

 

 

"Paul, jag åker iväg en stund." Skrek jag i hallen till Paul men jag har ingen aning om han hörde det eller itne. Han är väll bakfull och hög. Jag vet inte vad som har hänt med han, han har bara blivit väldigt konstig.

 

 

Jag satte mig i bilen och körde mot Justin. Jag vill ju veta vad som är mellan oss. Han kan ju lixom inte bara komma till mig och ligga i samma säng närma mig och sedan kyssa mig och bara lämna mig sådär.

 

 

Jag knackade på dörren, ingen öppnade. Så knackade jag igen. Denna gången öppnade Taylor.

 

 

 

"Hello beutiful" Sa han och la armen på dörrkarmen. Jag suckade.

 

 

"What's up."

 

 

 

"Ouch. Får jag inget beutiful tillbaka eller?" Skämtade han.

 

 

"Nope." Svarade jag enkelt och var redan trött på hans fjäskande. Han blinkade med ögonen för att leka "ledsen"

Large

 

 

"Så vad vill du en vacker dag som denna?"

 

 

 

"Är eh. Justin här?" Frågade jag och la armarna i kors.

 

 

"Har han inte sakt att han har åkt iväg?" Sa Taylor. Han verkade inte vara berörd eller något.

 

 

"Nej det har han verkligen inte." "Hejdå" Sa jag och vände mig om. Han drog mig i armen så jag inte hann komma längre.

 

 

"Vad är det nu som har hänt?" Frågade han. Han var rätt närma mitt huvud. Jag suckade.

 

"Inget viktigt." Han satte armarna i kors.

 

 

"Fine. Justin kom igår. Vi sov tillsammans han kysste mig, sen när jag vaknade så var han inte kvar." Sa jag och märkte att jag hade slått ut mina armar så jag var närma att slå han. Jag backade lite. Taylor såg ut som han hade sett ett spöke. Han stog och sa inget. Tillslut öppnade han munnen.

 

 

"Justin är så. Han backar undan för minsta lilla."

Large

 

 

 

"Men var är han nu?" Frågade jag. Även fast jag inte ville veta vart han var, han är säkert på något hotell och ligger med massa tjejer och sedan skiter i dom. Han är en douche. Skulle aldrig låtit han sova i min säng.

 

 

 

"Spotta ut det." Röt jag till Taylor som inte ville säga det. Jag skämdes lite över att jag röt åt han. Jag kände att mina kinder hettade till.

 

 

"Han.. eh.. Är i L.A. Han är där med Scooter och Kenny. Dom vill att han ska försöka med musiken igen." Jag stog stum. Justin han försöker med musiken igen. Jag är glad för han. Men han kunde ju ha sagt något till mig istället för att bara lämna mig.

 

 

"Jaha." Var det ända jag sa. Det blev pinsam tysnad mellan oss. Jag rullade en sten under skon bara för att ha något att göra så det inte blir helt awkward.

 

 

"Så.. eh.. vill du följa med och käka?" Sa Taylor, så tysnaden bröts.

 

 

"Sure." Sa jag och Taylor tog bilnycklarna och vi hoppade in i hans bil.

 

 

Vi stannade vid ett liten resturang. Och gick sedan in tillsammans och satte oss vid ett bord. Servetrisern kom och gav oss en lapp med vad man kunde beställa. Jag beställde en cola och hamburgare samma gjorde Taylor.

 

 

 

"Shit. vad varmt det är." Mumlade jag och tog av min munktröja så jag enbart satt i linne. Vilket gjorde att Taylor stirrade på mina bröst. Jag suckade och kollade bakom mig. Det var en väldigt snygg kille som precis kom in. Han gick mot bordet längst in. Vilket gjorde att han var tvungen att gå förbi bordet jag satt vid. När han gick förbi så sneglade jag lite på han. Jag hörde hur Taylor skrattade åt mig.

Large

 

 

"Vad?" Sa jag och slog upp med armarna.

 

 

 

"Inget." Skrattade han vilket gjorde att jag med skrattade.

 

 

 

Maten kom och vi satt och åt och pratade om allt möjligt. Men pratstunden tog slut när Taylors telefon ringde. Jag suckade och Taylor ursäktade sig ifrån bordet. Jag satt i ensam heten och åt själv. Men jag kunde inte sluta stirra på killen som satt längst bak. Han kollade tillbaka på mig och hade ett underbart leende. Men vårt ögonkontakt bröts när Taylor glatt satte sig i "soffan" som jag kallar det och la handen på ryggstödet. Han var väldigt glad.

Large

 

"Vad? Du är konstig" Sa jag. Han skrattade.

 

 

"Guess what?"

 

 

 

"Vad?"

 

 

"Justin ska starta sitt facebook konto och instagram konto." Jag höjde ena ögonbrynet. Jag fattar inte varför han är glad för det.

 

 

 

Vi satt i tysnad på väg hem till Justins för att släppa av mig för jag hade min bil där.

 

 

 

"Tack för maten." Sa jag och sedan hoppade ut och gick mot min bil.

 

 

"Varsegod. Och förästen. Ta inte åt dig det med Justin. Han ville inte åka. Han ville stanna med dig. Men han fick bara ett ryck att åka. Du är bra för han" Sa Taylor. Jag blev rörd. Jag kramade snabbt om han och sedan satte mig i bilen och körde hem.

 

 

 

"Hey. Det är Jessica." Svarade jag i mobilen när jag hade stannat bilen.

 

 

"Hey. Jess. Det är Justin." Åh. Jag hade verkligen saknat den rösten.

 

 

 

"H..ej."

 

 

 

"Så vad gör du?" Frågade han. Än så länge var detta samtal rätt stummt.

 

 

"Inget. Dudå?"

 

 

 

"Ska snart ha ett möte"

 

 

"Aha.." Sa jag och sedan blev det tyst. Pinsam tysnad. Jag kunde höra hans andetag.

 

 

 

"Men bara så du vet. Så kan vi inte ha något. Asså förhållande eller något." Sa Justin. Det kändes som att få en kniv rakt i hjärtat. Men det kändes inte som det var Justin. Det är ingen mening Justin skulle säga.

 

 

 

`Förhållande är inget för mig. Jag bara knullar tjejer och bryter deras hjärtan´ är mer likt Justin. Det är inte Justins mening. Någon måste ha sagt att han ska säga det.

 

 

"Okej. Men jag måste gå nu." Svarade jag.

 

 

"Jess." Sa Justin.

 

 

"Hejdå Justin" Sa jag och sedan la jag på. Jag slängde mobilen till passagerar sätet. Jagbörjade banka på ratten och skrek.

Large

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback